Vélemény

Te loptál már csokit a boltban?

Te loptál már csokoládét?Ugye nem. Na, jó, mondjuk kisiskolás csínytevésektől eltekintve nem. De most? Most? Felnőtt fejjel, lopnál csokit? És az újságosnál egy Nők Lapját? HVG-t vagy Forbes Magazint? Ugye nem. Hova is gondolok ilyen kérdésekkel! Hiszen te felnőtt, felelős ember vagy, aki meg tudja ítélni, hogy mit szabad és mit nem, mi az erkölcsös és mi nem.

Bővebben: Te loptál már csokit a boltban?

Kutatások

Kezdő coachok piacrajutásának nehézségei

2017 májusában készült kutatásomban a frissen (két éven belül) végzett coachok körében vizsgáltam azokat a külső és belső tényezőket, amelyek megnehezítik számukra a coachként való elhelyezkedést. 10-en vettek részt a kutatásban, akikkel 20-30 perces interjúkat készítettem személyesen, Skype-on vagy telefonon.

Bővebben: Kezdő coachok piacrajutásának nehézségei

Kutatások

Mutasd mit eszel megmondom ki vagy! Motivációs hatások vizsgálata az étkezési magatartásra

Jelen tanulmány célja a magyarországi lakosok szegmentálása evési magatartásuk alapján. Empirikus kutatásunk keretében 331 felnőttet sikerült elérni, és azonosítani öt evési stílust a) érzelmi, b) visszafogott, c) íz-, d) illat- és e) szociális hatások következtében történő evés. A kvantitatív eredményeket felhasználva a szerzők öt fogyasztói csoportot különítettek el: neutrális (38,8%), inger-evők (13,9%), társasági gourmet (16,6%), funkcionális (23,6%) és a tudatos (12,1%) evők csoportját. A túlsúly és az elhízás szempontjából az érzelmi és a külső hatásokra történő evési stílus a legveszélyesebb, ami az inger-evőkre, illetve a társasági gourmet-kra jellemző. Míg az előbbi csoportban az X generációhoz tartozó férfiak vannak többségben, addig az utóbbiban a Baby Boomer nők. Mindez hasznos információ egyrészt a táplálkozási szakemberek, másrészt az üzleti szférában dolgozó élelmiszergyártók és éttermek számára. A tanulmány célja egy jól tervezett marketingstratégia kidolgozása az egyes csoportok számára, középpontba helyezve a marketingkommunikációt.

Bővebben: Mutasd mit eszel megmondom ki vagy! Motivációs hatások vizsgálata az étkezési magatartásra