Vélemény

Szerezz ügyfeleket az írásaiddal is

A coach szakma egyik legnehezebb feladata az ügyfélszerzés. Fizető ügyfelekhez pedig alap, hogy legyen saját brandünk, ott legyünk a weben és a közösségi média különböző felületein. Ha sikerül logót csináltatnunk, arculatot építenünk, a nagy kérdés még mindig hátravan. Mit és hogyan fogunk kommunikálni magunkról, hogy a potenciális ügyfelek minket válasszanak?

Az elégedett ügyfélnél nincs jobb reklámfelület, ezt jól tudjuk. De ezt az ügyfelet először el kell érnünk. Ehhez pedig posztok, blogbejegyzések és cikkek kellenek. Aki pedig kreatív szövegeket tud előállítani, az egyre nagyobb teret tud hódítani. Sokkal értékesebbek azok az oldalak, melyek folyamatosan frissülnek, naprakész tartalmakkal ott tratják az olvasót, mint a sablonos szöveggel, átvett tartalmakkal dolgozók, és nem mellesleg a felületeken eltöltött idő, a közösség, és persze a kontent hatalmas kincs.

Pusztába kiáltott szó

A közösségi médiumok térhódításával megnőtt a naponta előállított tartalom mennyisége is. Azokból a szolgáltatókból és tartalomfogyasztókból is tartalom-előállító lett, akik korábban soha nem foglalkoztak ezzel. Coachként, nekünk is az a célunk, hogy olyan szöveges tartalmakat hozzunk létre, amivel minél több ember megszólítunk. Sajnos a tapasztalat az, hogy a gyorsaság, az azonnali reakció fontosabbá vált a tartalom minőségénél. Így nem meglepő, hogy aki ír, sokszor egy sötét gödörbe lapátolja bele a szövegeit. Egy felmérés szerint az interneten fellelhető szövegeknek csupán 35%-a van használatban, ami még egészen jó aránynak tűnik, ha azt vesszük, hogy mennyi értékelhetetlen tartalom kering különböző rég elfeledett oldalakon. És hogy mi van a soha nem olvasott 65%-kal? A kutatás szerint ezeket a cikket nehéz megtalálni (11%), alacsony a minőségük (8%), érdektelen a tartalmuk (19%), a felhasználók nem ismerik a forrásoldalt (17%) vagy épp nincs rá büdzsé, hogy eljuttathassák a tartalmat az olvasókhoz (10%). Minden arról szól, hogy hogyan lehet a fent említett 35 százalékba bekerülni – hogy a szövegeinket megosszák, érdeklődést keltsenek abban az óriási szövegtengerben, amiben ma szinte mindenki úszni vagy fulladozni kénytelen.szegedijuli sziveg

Az vagy, amit írsz

Coachként nagyon fontos, hogy hiteles, megbízható embernek tartsanak minket. Ezért roppant bosszantó, ha olyan szakmai blogot, vagy posztot talál az olvasó, ami rosszul megfogalmazott és katasztrofális helyesírású. Egy coach rengeteg ember példaképe lehet, életeket változtat meg, ezért sem mindegy, hogy hogyan kommunikál az oldalán. Én a HR Portal főszerkesztője voltam éveken át. Az oldalra rengeteg szakember írt, akik ugyan a szakmájukban nagyon jók voltak, ám ezt írásban nem tudták visszaadni. Összedobott, hibás, rosszul szerkesztett szövegek tömege ment át nap mint a nap a kezemen. Ezeket szerkeszteni maga volt a kínszenvedés. Volt, aki megkérdezte a véleményem, segítséget kért. Ekkor jöttem rá, hogy tulajdonképpen egészen egyszerűen, bizonyos sarokpontok mentén átadható annak a gyakorlati tudása, hogy valaki érdekes, jól szerkesztett cikket tudjon írni arról, amihez egyébként ért. Ezért egy újságíró kollégával létrehoztuk a Trendtollnokok közösségét, és egy olyan workshop modellt (TT-modell), ami segít, hogy vállalkozóként minél hatékonyabban el tudjuk érni szövegeinkkel a célközönségünket.ttmodell


Célcsoport, olvasási szokások, ütős sztorik

Az írásbeli kommunikációnk nagyon kiszélesedett az utóbbi években, és mindig ugyanaz a cél: az általunk gyártott szöveget elolvassák, és pozitívan reagáljanak rá. Naponta írunk emaileket, de fogalmazunk bemutatkozót a weboldalra, hírleveleket állítunk össze, blogolunk, és kiajánlókat küldünk. Bármi céllal is pötyögünk a klaviatúrán, célunk hogy az általunk előállított szöveget elolvassák. Az írástréningjeinken mindig három fókuszpont köré csoportosítjuk, mire érdemes figyelni akkor, mikor még egy betűt sem írunk le a közölni kívánt szövegünkből.

Célcsoport meghatározás
Ha mindenkihez akarsz szólni az írásoddal, valószínű senkihez sem fogsz szólni vele. A célcsoport meghatározása és alapos ismerete elengedhetetlen ahhoz, hogy meg is tud szólítani ezt a réteget, és ügyfelet is tudj belőle szerezni. A célcsoport jó meghatározása segít abban, hogy megfelelő stílust választhass a szövegedhez.

Olvasási szokások ismerete
Amikor szöveget írsz tisztában kell lenned azzal, hogy elég nagy rá az esély, hogy írásodat telefonon és épp a buszon zötykölődve fogják olvasni. Ebből következik, hogy ha túl hosszú, ha a szemnek befogadhatatlan tördelésű, ha nem tagolt, akkor inkább el sem olvassák. Amint említettem, az interneten fellelhető szövegek 65 százalékát soha, egyetlen ember sem olvasta – talán még az sem, aki írta. Szóval nincs könnyű helyzetben, aki ma úgy akar írni, hogy el is olvassák azt.

Értékes tartalom
Csak akkor írj, ha van mondandód. Az üres idézetek, megosztások nem segítenek az ügyfélszerzésben. A saját kontent igazi kincs, a személyes történetek hitelessé tesznek, és felértékelik az oldalad.

Azt gondolom, hogy kreatív írás tréningekkel Dunát lehet rekeszteni, ezért egy olyan maximum 6 fős workshopot állítottunk össze, ami az alapok elsajátításán túl, személyre szabott tanácsokat és ötleteket is kínál azoknak, akik szeretnének nagyobb hangsúlyt fektetni a szövegeik minőségére és hatékonyságára. Mindenkit saját céljai szerint támogatunk, nem mellesleg úgy, hogy közben az ügyfél erősségeire építünk.

További információ Szegedi Juli kifejezetten coachok számára összeállított tréningjéről itt található.

Vélemény

Sales vs. coaching: valódi az ellentmondás?

sales coachingSales és coaching, sales-coachként definiálom magamat, az értékesítés a szakterületem. A coach, a sales-es, coaching módszertannal. A metszetek kapcsán osztom meg gondolataimat, már az első hallásra megtetszett a téma. Ez az, ez a nekem való terep! – volt az első gondolatom. Nem ellentmondás ez? Hogyan fér meg a tények, számok, eredmények pörgős, hajtós világa a lágyabb, fejlesztő, odafigyelő hozzáállással? Az értékesítési szemlélet és a támogatás, bátorítás, személyiség fejlesztés – Van, lehet köze ennek a két területnek, kifejezésnek egymáshoz? Vannak-e, és ha igen hol közös pontok, mi van e két külön világ metszetében?

Bővebben: Sales vs. coaching: valódi az ellentmondás?

Vélemény

Minisztérium a boldogságért

Happy Dubai. Minisztérium a boldogságért. Jól hangzik, ugye? Akkor van egy jó hirem, hiszen ez például Dubaiban már nem csak egy romantikus álom. Márpedig ha vannak élvonalbeli kezdeményezők, kell, hogy legyenek majd lassú felzárkózók is!

Bővebben: Minisztérium a boldogságért

Hirdetés

Vélemény

„Hazafelé kilélegzem az ügyfeleimet”

Az ICF magyar tagozata idén is folytatja rendezvénysorozatát, melyben MCC minősítéssel rendelkező coachok adják át tapasztalataikat kollégáiknak interaktív workshop keretében. Az év első programjának Kállay Natália MCC volt a házigazdája.

Saját szakmaiságunkat időről-időre felülvizsgálni, önreflexiót gyakorolni igazi coaching feladat. Aki jár szupervízióba, aki részt vesz szakmai tréningeken, tudja, hogy ezek az alkalmak kiváló lehetőséget kínálnak arra, hogy tükörbe nézzünk, és kicsit kielemezzük az ott látottakat. A tavaszi workshopon Kállay Natália, mestercoach volt a mentorunk, aki játékos őszinteséggel szembesített minket magunkkal és saját fejlesztendő területeinkkel.

Öt feladat, amiben magunkról tanulhatunk

Én azokat a workshopokat kedvelem a legjobban, ahol a mestercoach saját élményanyagot oszt meg, és amelynek tapasztalatából mi is gazdagodhatunk. Így került elő az a mindennapi helyzet, amikor egymást váltják a coachee-k az ajtóban, és a coachnak, és az ügyfélnek is szüksége van néhány perc ráhangolódásra, ami segít beindítani a coaching folyamatot. Ezért Kállay Natália bemelegítésként öt olyan gyakorlatot mutatott nekünk, amelyeket ő szokott végeztetni a klienseivel, és amelyeket végigcsinálva mi is megtapasztalhattuk, hogyan lesz az első hallásra könnyűnek hangzó feladatból önismereti munka.

gyakorlat: Csendesedj el 1-2 percre, és gondold végig kinek és miért vagy hálás az életedben? gyakorlat: Koncentrálj a légzésedre 1 percig. Érezd, ahogy ki- és beáramlik a tüdődbe a levegő. gyakorlat: Lazulj el, engedd el magad. 3 percre ürítsd ki a fejed, és csak „legyél”. gyakorlat: Gondolj valakire, és kívánj neki valami jót! gyakorlat: Áll fel, fordulj a szomszédod felé, és öleld át! Maradjatok így másfél percig.

A gyakorlatok elvégzése után közösen átbeszéltük, ki mit érzett, és kinek melyik feladat okozott nehézséget. Érdekes tapasztalás volt, hogy szinte nem volt olyan résztvevő, akinek ne tört volna bele a bicskája valamelyikbe. És az, hogy ezt ki hogyan élte meg, már generálta is az első témát, ami a kudarc volt. Fel kellett magunkban idéznünk az utolsó olyan helyzetet, amelyben kudarcnak éltük meg a coaching ülést. Végig kellett gondolnunk, hogy mi volt az, ami az adott helyzetben megakasztott bennünket, ez milyen érzéseket keltett bennünk, és mit üzent ez nekünk saját magunkról. Az önreflektív munka során előbukkanó gondolatainkat megoszthattuk a mellettünk ülővel, melynek eredményeként érdekes diskurzusok alakultak ki. Így kiderült, ki hogyan készül fel egy-egy coaching ülésre, és kinek mi segít abban, hogy kiszellőztesse a fejét a beszélgetés után. Natália mosolyogva mesélte, hogy ő egy könnyű légző gyakorlat keretében egyszerűen kilélegzi az ügyfeleit.

„Te annak látsz engem, aki valóban vagyok”

A fenti mondatot a Kállay Natáliának mondta az egyik hálás ügyfele a sokadik ülésük után. Témaként pedig az merült fel, meddig tartanak a határaink egy coaching beszélgetés során? Miért jönnek hozzánk az ügyfelek, mit várnak, mit remélnek egy találkozástól? Mielőtt a kérdésekre válaszokat adtunk volna, Natália azt javasolta, hogy közösen gyűjtsük össze, nekünk mi a szándékunk egy-egy coaching ülés előtt. A válaszok között szerepelt a segítségnyújtás, a támogatás, a külső szem lehetősége, a tudatosítás, fókuszáltatás. Ahogy elkészült a tucatnyi választ felsorakoztató listánk, Natália azt kérte, próbáljunk meg a coachee fejével gondolkodni, és elképzelni, hogyan fogadnánk, ha a coachunk a flipchart táblára felírt szándékok valamelyikével készülne a beszélgetésre. Érdekes élmény volt megtapasztalni, hogy egy-egy szándék mennyire kellemetlen vagy visszás érzést kelt, ha a másik oldalról éljük át.

Amikor az ügyfél kihívás elé állít

Számomra a workshop legizgalmasabb feladata az volt, amikor 4-5 fős csapatokban próbáltunk válaszokat keresni olyan helyzetekre, amikor az ügyfél teljesen váratlan dolgot mond, vagy kérdez. Mit teszünk akkor, ha a kliens a véleményünkre kíváncsi? Ha olyan dolgot kérdez, amit nem oszthatunk meg vele? Ha nem szakemberként, hanem férfiként, vagy nőként tekint ránk? Csapatokban kerestük a megoldásokat ezekre a helyzetekre, majd állomásokat cseréltünk, és megnéztük, hogy a többiek hogy birkóztak meg az ő feladatukkal. Apró matricákkal értékelhettük, melyek azok a megoldások, amelyek minket is megszólítanak, és melyek azok, amelyeket semmiképp sem alkalmaznánk.
Összegzésképp elmondható, hogy a workshop elérte a célját, és önreflexióban, gondolkodásban gazdag folyamatot indított el bennünk.

A következő alkalommal Horváth Tünde, MCC: Seb mélyén az áldás című wokshopján arra kereshetjük majd a választ, hogyan dolgozzunk az irigység és a hála érzéseivel, hogy létrejöjjön a transzformáció a coachingban?

 

 

Vélemény

Miért lehet az Action Learning Team Coaching módszertant sikeresen alkalmazni a vezetőfejlesztésben?

hr partner consultingA vezetőfejlesztés új kihívásaival találkozunk mi is képzési szakemberek. Mostanában már egyre komplexebb dilemmákra és vezetői problémákra keresik a választ a vezetők. Arra vágynak, hogy mélyebb képzési és tapasztalati élményekben legyen részük, ahol önismeretük, készségeik fejlődnek, és aha-élményeket élnek át. Ahol fontos vezetői tudásra tesznek szert és azonnal készség szinten jelent változást számukra a fejlesztési folyamat. Az Action Learning Team Coaching módszertan erre az igényre nyújt hatékony megoldást.

Bővebben: Miért lehet az Action Learning Team Coaching módszertant sikeresen alkalmazni a vezetőfejlesztésben?

Vélemény

Szupervíziós úton: SZUTON kártya – egy új eszköz a fejlődéshez

Szuperviziós szuton kártyaA szupervízió az egyik leghatékonyabb szakmai személyiségfejlesztő módszer, idehaza mégis kevesen ismerik és használják. Három szupervízióval dolgozó szakember úgy döntött, ideje változtatni ezen, és kifejlesztett egy olyan eszközt, amivel érthetővé és megtapasztalhatóvá válik a szupervízió folyamata.

Bővebben: Szupervíziós úton: SZUTON kártya – egy új eszköz a fejlődéshez

Vélemény

A Nő útja

A nő útja„... Istennők pedig vannak – minden nőben...”



... így kezdi könyvét a neves amerikai pszichiáter Jean Shinoda Bolen (Bennünk élő Istennők Studium Effektive Kiadó, 2008) Ma, a 21.század második évtizedében már számos megállapítása nem kérdés, része a hétköznapi életünknek. Ezek sorában az is, hogy a nő számos archetípust hordoz magában. Személyisége összetett és bonyolult, a különböző életszakasziban más és más archetípust azaz istennő típust jelenít meg, akár tudatos ebben, akár nem. Elengedhetetlen hogy keresse és ismerje meg önmagát szabadon és függetlenül, legfőképpen függetlenítve magát a mindenkori társadalmi elvásároktól, tudva, hogy ha ezt az utat bejárja, élete célját felismeri, önálló és független erős személyiséggé válva élete célját beteljesíti. Miközben egyre szélesebb körben találkozunk a nőiség és a női lét kérdéseivel, számos mozgalom és fórum ad teret a különböző társadalmi kérdéseknek.

Bővebben: A Nő útja

Vélemény

Látogatás a gyerekszobánkban egészséges felnőttként

CsaládNemcsak azok kerülhetnek az időutazás egyik legnagyobb kihívást jelentő formájába, akik külföldön kezdtek új életet és hazalátogatásaik során a régi szülői házban szállnak meg, bár tipikusan belőlük merít az alábbi összegzés, hanem azok is, akik otthon élve csak ritkán tudnak vagy akarnak haza látogatni.

Persze most azokról az esetekről beszélek, ahol a harmónia eleve nem áll stabil lábakon, olyan családokról, ahol a valódi felnőtté váláson igazából a szülők sem mentek keresztül.

Bővebben: Látogatás a gyerekszobánkban egészséges felnőttként

Vélemény

NŐ és Hold – szimbólum: Szuperhold és Szuper NŐ

SzupernőkSzubjektív női gondolatok a szuperségről

A szuperhold ritka jelenség, ebben az évben mindössze egyetlen alkalommal, december első vasárnapján jelent meg az égen. A csillagászati definíciót leegyszerűsítve, ez az átlagostól, a megszokottól eltérő, nagyobb, teljesebb, fogalmazhatjuk úgy is, hogy ez az év legkövérebb teliholdja. Egyféle Hold - Föld közelség - távolság viszony következménye. Sajnálom, hogy ezen a vasárnapon számomra nem volt látható - a köd, a pára, és a felhő mögött rejtőzve maradt az óriás kerekség.

Bővebben: NŐ és Hold – szimbólum: Szuperhold és Szuper NŐ

Hirdetés

Vélemény

A nemek szeretete

Szerkesztői bevezető

Hárman vagyunk testvérek. Mind lányok. Egy nővérem van és egy húgom. Egy lányt szültem én, és van most a családomban még egy félfelnőtt lány. A fiúk mellett, de most a lányokról írok. Van nyolc nagynéném, a két oldalamról: Zsóka, Magdi, Mari, Berta, Kati, Juci, Erzsike és Marika. A nyolc nagybácsi mellett, de most a nőkről írok. Van két anyósom például, egy az elsőből, és egy az utolsó házasságomból.

Nők, a családomból, a teljesség számba vétele nélkül.

Percek óta azon gondolkodom, hogy miben egyformák, miben mások. Arra jutottam, hogy egyediek mind. Van kifejezetten okos, van nagyon szép, van nagyszájú, van csendes, hívő és ateista, özvegy, elvált, hajadon, szívemnek kedves és nagyon távoli.

Másmilyenek és hasonlóak egyszerre. Nők. Női sorssal, női feladatokkal, a maguk áldott és áldatlan állapotával. Olyanok, mint én, és nem olyanok, mint én.

Bővebben: A nemek szeretete